28 Μαρ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ // ΣΕΜΜΘ: Εξωστρέφεια, ανταγωνιστικότητα και ασφάλεια οι προτεραιότητες για το 2021
Την ενίσχυση της κουλτούρας ασφαλείας στον τρόπο λειτουργίας των ελληνικών μαρμαροβιομηχανιών, τη στοχευμένη προβολή και προώθηση του brand name «Ελληνικό Μάρμαρο» παγκοσμίως, καθώς επίσης και τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου λειτουργίας που θα στηρίζεται σε στέρεες βάσεις, προάγοντας την εξέλιξη και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του κλάδου, θέτει ως προτεραιότητες για το 2021 η διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας- Θράκης (ΣΕΜΜΘ).
Ο απολογισμός των πεπραγμένων του συνδέσμου μέσα σε μία ομολογουμένως δύσκολη χρονιά, ήταν θετικός καθώς μέσα στη χρονιά κατόρθωσε να προχωρήσει σημαντικές πρωτοβουλίες για τη στρατηγική και μακροχρόνια στήριξη των επιχειρήσεων μαρμάρου οι οποίες και παρουσιάστηκαν στα μέλη του. Ο κλάδος κατάφερε να τις περιορίσει τις απώλειες των εξαγωγών και παράλληλα να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα σε υψηλά επίπεδα, παρόλη την επίδραση της πανδημίας του κορωνοϊού στην παγκόσμια οικονομία.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η ICAP για λογαριασμό του ΣΕΜΜΘ για τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στον κλάδο του μαρμάρου, οδήγησε σε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 35% και μείωση της απασχόλησης κατά 10%, ενώ η μείωση των αποδοχών των απασχολουμένων ανήλθε σε 46 εκατ. ευρώ. Όμως παρά τις αντιξοότητες το ελληνικό μάρμαρο διατήρησε την 4η θέση σε επίπεδο εξαγωγών παγκοσμίως.
Το παρών στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΜΜΘ έδωσε και ο Υπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, κ. Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό εξαίροντας τη συμβολή της μαρμαροβιομηχανίας στην ελληνική οικονομία και το εθνικό ΑΕΠ.
«Το ελληνικό μάρμαρο είναι αυτή τη στιγμή το 11ο εξαγώγιμο προϊόν. Είστε ένας δραστήριος και δυναμικός σύνδεσμος, κατεξοχήν εξωστρεφής, με ιδιαίτερη συνεισφορά στην ελληνική οικονομία και είναι αξιέπαινη η προσπάθεια που καταβάλλει ο ΣΕΜΜΘ. Θα έλεγα ότι το μάρμαρο αποτελεί έναν δυναμικό χώρο νέων καινοτόμων επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό. Τα οφέλη από τη δραστηριότητά σας είναι πολλαπλασιαστικά για την κοινωνία και την οικονομία. Ως Υπουργείο θα δουλέψουμε πολύ την συνεργασία μας και στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε την κρίση με άξονα την ανάπτυξη με θετικό πρόσημο. Αυτή τη στιγμή έχετε δίπλα σας έναν ισχυρό σύμμαχο. Η κυβέρνηση επεξεργάζεται μία σειρά ρυθμιστικών αλλαγών και θα είμαστε αρωγοί στις προσπάθειές σας» κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.
Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης, η πρόεδρος του ΣΕΜΜΘ, κα Τζούλη Χαϊδά, ο Σύνδεσμος σηκώνει μανίκια και συνεχίζει δυναμικά το έργο του, προκειμένου το ελληνικό μάρμαρο να λάβει τη θέση που του ανήκει στην παγκόσμια αγορά. Αναφερόμενη στη συμμετοχή των επιχειρήσεων του κλάδου του μαρμάρου στο ταμείο ανάκαμψης, τόνισε πως προς το παρόν η πρόταση δεν είχε την αναμενόμενη ανταπόκριση, ωστόσο, θα ξεκινήσει εντατικά ένας νέος κύκλος συναντήσεων με τα αρμόδια υπουργεία ο οποίος προγραμματίζεται προς το καλοκαίρι.
Την ίδια ώρα, θέτοντας στο επίκεντρο της στρατηγικής των δράσεων του ΣΕΜΜΘ τον παράγοντα της υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, ο ΣΕΜΜΘ εκπονεί δράσεις για μηδέν ατυχήματα, επιχειρώντας να εγκριθούν επιδοτούμενα προγράμματα για την κατάρτιση και πιστοποίηση επαγγελματικών προσόντων 2.000 εργαζομένων συνολικού ύψους 2,340 εκατ. ευρώ.
Τέλος, εξίσου σημαντική είναι η εξωστρέφεια. Άλλωστε πρόκειται για έναν κλάδο, όπου σχεδόν το 80% της παραγωγής του απορροφάται από αγορές του εξωτερικού. Για το λόγο αυτό, ο ΣΕΜΜΘ προχώρησε σε συμπράξεις με τις, Enterprise Greece, Natural Stone Institute (NSI) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής (ΕIA) για την καλύτερη προώθηση του ελληνικού μαρμάρου στις αγορές εσωτερικού και εξωτερικού. Θέλοντας να τονίσει την ποιότητα και τη μοναδικότητα του ελληνικού μαρμάρου, η κα Χαϊδα υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα, εν αντιθέσει με ανταγωνιστές τρίτων χωρών, οι επιχειρήσεις δρουν σεβόμενες την ισχύουσα περιβαλλοντική νομοθεσία έχοντας υιοθετήσει καινοτόμες μεθόδους εξόρυξης φιλικές προς το περιβάλλον. Όλες οι δράσεις για την προβολή και προώθηση του ελληνικού μαρμάρου σε αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού έχουν στο επίκεντρό τους τη δημιουργία και καθιέρωση ισχυρού brand name, την ανάδειξη της ποιότητας, των μοναδικών χαρακτηριστικών και της ιστορίας και διαχρονικότητας του ελληνικού μαρμάρου αλλά και την σύγχρονη κουλτούρα των επιχειρήσεων μαρμάρου που δίνουν έμφαση στην ασφάλεια, την περιβαλλοντική υπευθυνότητα και στήριξη των τοπικών κοινωνιών.